Tu podaj tekst alternatywny

Jakmanowie- skąd oni pochodzą?

Zaczynając swoją przygodę z genealogią zastanawiało mnie skąd właściwie pochodził mój pradziadek Mieczysław Jakman(na zdjęciu obok) . Na początku wiedziałem  tylko, że miał warsztat samochodowy i do biednych nie należał. Zacząłem szukać w internecie jakichkolwiek informacji o nazwisku Jakman- niestety nic ciekawego nie znalazłem. Na naszej klasie raptem dwie osoby o tym nazwisku. Napisałem do nich wiadomość- nikt nic nie wie żeby w ich rodzinie był jakiś Mieczysław. Trudno, szukam dalej. Na forum genealogicznym zamieściłem zdjęcie swojego drzewka oraz prośbę o to czy ktoś czasem nie ma informacji o Jakmanach. Jeszcze w tym samym dniu otrzymałem odpowiedź na moje pytanie. Okazało się że mój pradziadek Mieczysław występuje w "Książce Adresowej dla  miasta Łodzi  lata 1937-39". Otwieram link.Wszystko się zgadza ulica, zawód, ale ku mojemu zdziwieniu pradziadek nosił wówczas nazwisko Jackman! Byłem zawsze święcie przekonany, że nazwisko Jakman jest spolszczone od niemieckiego Jachman lub Jachmann.
W środę dostałem kserokopię aktu urodzenia mojego dziadka- Romana Jakman. Czytam akt... Jego ojciec, czyli mój pradziadek zapisany był jako Mieczysław Jakman. Podpisał się także jako Jakman. Teraz nasuwa się pytanie jak w końcu miał na nazwisko Mieczysław? Aktualnie będę pisał do AA w Łodzi prośbę o wydanie mi kserokopii aktu urodzenia Mieczysława, może on coś rozjaśni...
Niestety na pytanie które zadałem w tytule postu nadal nie mogę odpowiedzieć. Wiem że pochodzili z Łodzi- a wcześniejsi Jakmanowie?
Myślę że pradziadek miał niemieckie korzenie. Kto pozwoliłby prowadzić mu warsztat samochodowy w czasie II Wojny Światowej, nie mając jakiś korzeni niemieckich?
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy