Tu podaj tekst alternatywny

Białoruskie korzenie...

Moja babcia Czesława Jakman zd. Wybieraniec urodziła się w Pińsku. Dzisiaj Pińsk leży już poza granicą Polski na Białorusi. Wiem że jej rodzice nazywali się Andrzej i Zofia z Kamińskich.
W Polsce jest zaledwie kilka osób o nazwisku Wybieraniec. Niestety żadna z tych osób (jak na razie) nie jest zemną jakkolwiek powiązana.
Babcia z bogatej rodziny nie pochodziła, wręcz przeciwnie. Ludzie z Polesia w większości byli biedni. W czasie wojny babcia oraz jej dwie siostry były wywiezione na roboty przymusowe. Początkiem grudnia wysłałem prośbę do Bad Arolsen o odnalezienie dokumentów w sprawie babci i jej rodzeństwa, czekam na odpowiedź.
Rodzice mojej prababci Zofii Kamińskiej to Jan Kamiński i Julia z Plucińskich.
Ciekawe skąd babcia znalazła się w Łodzi? Być może dlatego że ludzie po wojnie osiedlali się w dużych miastach. Przyznam że babcia za młodu była ładna, oczywiście z tego co widziałem na zdjęciach.
Teraz będzie już pod górkę gdyż nie wiem w jakiej parafii urodziła się babcia, niestety zapytać już nie zdążyłem...

Obok zdjęcie mojej prababci Zofii.                                            

Zdjęcia są własnością autora. Zakaz kopiowania oraz   rozpowszechniania bez jego zgody.  
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy