Tu podaj tekst alternatywny

"Bliski krewny, a tak odległy..."

W tytule mowa o moim dziadku Józefie Kruczku.
Dziadka nie znam, niestety, chociaż nie wiem czy chciałby mnie poznać, ale nie będę się nad tym rozpisywał. Nawet nigdy go nie widziałem na oczy, raz kiedyś jak miałem zaledwie 7 miesięcy.
Teoretycznie powinienem wiedzieć o "Kruczakach" najwięcej, a wiem mało. Wszyscy mieszkają w moim rodzinnym mieście. Do dziadka odwagi iść nie mam, moja mama też- nie widzieli się 30 lat...

Moi pradziadkowie, czyli rodzice Józefa to Jan Kruczek i Teresa. Pradziadek Jan urodził się w maju 1896 w Szczyrku a zmarł w 1983 lub 1984 także w Szczyrku. Prababcia Teresa zmarła w 1965 roku.
Pradziadek miał tylko siostrę Marię ur. 14 listopada 1898 zm. w 1995, dożyła sędziwego wieku 97 lat.
O dziwo Maria wyszła za mąż za Antoniego, także Kruczka! Nie wiem czy był to jakiś dalszy krewny, ponieważ w rejonach Szczyrku "Kruczków" jest dużo.
Nie wiem czy pradziadek Jan zmówił się z siostrą Marią ale obydwoje mają(mieli) ośmioro (8) dzieci!
Rodzice Jana i Marii to Kazimierz zm. 1944 i Teresa zm. 1949.
Rodziców Kazimierza już nie znam, niestety. Kiedyś muszę wybrać się do parafii w Szczyrku.
Obok zdjęcie mojej prababci Teresy(trzymające książeczkę) . Na zdjęciu pewnie jest jej córka i wnuczkowie, chyba jest to ich komunia.


Po lewej stronie nieznane zdjęcie kogoś z rodziny Kruczek. Jeśli mnie wzrok nie myli jest to wesele trzech małżeństw naraz.

Zdjęcia są własnością autora. Zakaz kopiowania oraz   rozpowszechniania bez jego zgody!


Zapraszam do brania udziału w ankiecie po prawej stronie postu :)
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy