Tu podaj tekst alternatywny

Nowe metryki.

Dzisiaj dostałem metryki zgonów z parafii Zdziarzec. Akta dotyczą lat 1806-1820 i 1850-1863.
Jak na razie znalazłem kilka aktów dotyczących moich przodków oraz kilkanaście które dotyczą ich rodzeństwa.
Dzięki jednemu z aktów dowiedziałem się że rodzice mojego pradziadka w piątym pokoleniu nazywali się Stanisław Joniec i Agnieszka Motyka. Stanisław i Agnieszka to moi najdalsi przodkowie do których dotarłem.
Myślałem nad tym aby spisać wszystkie metryki i umieścić je w Internecie. Chciałbym zrobić to w formie wyszukiwarki, ale jak to się robi?
Jeżeli ktoś jest zainteresowany odnalezieniem aktu zgonu z parafii Zdziarzec (lata 1806-1820 i 1850-1863) chętnie pomogę. Proszę podać orientacyjny rok oraz /gdy znamy/ imię i nazwisko małżonka/i.

Obok zdjęcie brata mojego pradziadka- Wojciecha Cichoń.

Zdjęcia są własnością autora. Zakaz kopiowania oraz   rozpowszechniania bez jego zgody.  
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

6 komentarze:

  1. Jeśli chcesz je opublikować to może podłączysz się pod projekt http://metryki.genealodzy.pl/?

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nad tym myślałem, ale jeszcze zobaczę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie, co to znaczy dostałeś metryki zgonów z jakiejś parafii? W jaki sposób można je uzyskać?
    Czy metryki urodzeń również?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    metryki mam od pewnej Pani która posiada akta urodzeń, małżeństw i zgonów z lat 1806-1863(takie same są u Mormonów). Ja mam tylko niektóre akta urodzeń z lat: 1815,1863,1857,1807,1833,1835,1829,1861,1832,1842,1810,1862,1806,1847,1812, 1813,1848,1821 oraz 1840. Nie są to pełne roczniki (czyli od stycznia do grudnia) tylko niektóre miesiące. Jeśli chce Pani abym coś znalazł z w/w lat proszę pisać na mój email.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozwolę sobie zwrócić uwagę: nie pisze się Wojciecha Cichoń tylko Wojciecha Cichonia.
    Ostatnio panuje moda na nieodmienianie nazwisk, a te odmienia się (poza pewnymi wyjątkami, do których nazwisko Cichoń na pewno nie należy) tak jak inne wyrazy. Serdecznie pozdrawiam,
    Rafał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rafał, w genealogii pisze się Cichoń a nie Cichonia ! To pozwala uniknąć błędu zniekształcenia nazwiska. ostatnio panuje moda na pouczanie innych. Nie pouczaj tylko korzystaj z cudzej uprzejmości i pracy. Też serdecznie Cię pozdrawiam - Waldek.

    OdpowiedzUsuń

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy