Tu podaj tekst alternatywny

Od 174 lat w jednej parafii!

Moi przodkowie po kądzieli rodzili się/ zawierali związki małżeńskie/ umierali w jednej parafii przeszło 174 lata!
Jak na razie najstarszą datą urodzin(uzyskaną z aktu zgonu) jest rok 1769(biorąc pod uwagę że wiek na aktach zgonów był podawany w przybliżeniu trzeba do tej daty uwzględnić +/- 7 lat) mojego pradziadka w piątym pokoleniu(praprapraprapradziadka) Józefa Cichoń.
Ostatnią osobą która urodziła się w tej parafii jest moja babcia- Rozalia Cichoń(*1943).
Przez 174 lata moi przodkowie nigdzie nie wyjeżdżali, wędrowali itp. Co najwyżej zdarzało się że rodzeństwo moich przodków miało chrzest lub zawierało małżeństwo w parafii obok która była stosunkowo blisko.

Na 90% jestem pewny, że dalsi przodkowie także pochodzili z tejże parafii. Jakiś rok temu dowiedziałem się że nazwisko Cichoń jest spolszczone od nazwiska Tihan lub Tichon oraz że wywodzą się od Tatarów Krymskich i zostali sprowadzeni do Żarówki z Ukrainy jako siła folwarcza.
Gdyby udało mi się kiedyś "dojść" do przodka z Ukrainy... może kiedyś...
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy