Tu podaj tekst alternatywny

Odpowiedź z Bad Arolsen.

Na początku grudnia napisałem do Bad Arolsen e-maila z prośbą o odszukanie kilku osób z mojej bliższej i trochę dalszej rodziny w tym mojej babci Czesławy Jakman zd. Wybieraniec.  W piątek dostałem odpowiedź z Archiwum.
Bad Arolsen bardzo dokładnie wypisało dużo faktów m.in kiedy i gdzie babcia była zameldowana, o tym że była leczona w szpitalu etc.
Najbardziej zdziwił mnie fakt że babcia urodziła się nie w 1931 roku a 1930 roku. Na akcie zgonu także podany jest rok 1931. Data urodzenia babci różni się tylko rokiem dzień i miesiąc jest taki sam.
Przesłali mi także kopie dokumentów dotyczące babci i jej siostry Janiny. Siostra babci też urodziła się (wg Archiwów Bad Arolsen) rok wcześniej czyli w 1929 roku. Podane są trzy daty urodzenia lata te same ale różne miesiące i dni... Teraz nie wiem która jest prawidłowa.
Najłatwiej byłoby poszukać aktu urodzenia w parafii, ale jak na razie jest z tym pewien problem ponieważ babci pochodziła z Pińska(obecna Białoruś). Jest to dosyć duże miasto, języka nie znam i nie wiem w jakiej parafii babcia się urodziła.
Dostałem także informacje o drugiej siostrze Stanisławie Wybieraniec. Rok urodzenia Stanisławy zgadza się z tym co przekazał mi tata.
Bad Arolsen napisało ,że znajdują się także inne osoby o nazwisku Wybieraniec i jeżeli chcę to mogą dla mnie poszukać i wysłać kopie dokumentów.
Myślę że jest to rodzina babci. Nazwisko jest bardzo rzadkie, w Polsce jest 5 osób o tym nazwisku!
Obok umieszczam zdjęcie mojej babci Czesławy z siostrą Stanisławą(po prawej stronie).
Nie wiem kim jest mężczyzna w środku, ale przypuszczalnie może to być mój pradziadek Andrzej Wybieraniec. Mężczyzna ten jest praktycznie na każdym zdjęciu z babcią lub jej siostrami.

Zdjęcie jest własnością autora. Zakaz kopiowania oraz rozpowszechniania bez jego zgody. 
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

7 komentarze:

  1. Dzięki za te informacje, nie wiedziałam, że istnieje takie archiwum. Będę do Ciebie zaglądać, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I jeszcze mam pytanie do Ciebie - płaci się za informacje uzyskane stamtąd czy one są bezpłatne?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Archiwum poszukuje informacji za darmo.
    Nie trzeba za nic płacić.
    Odpowiedź teoretycznie powinna przyjść po ok. 2 miesiącach od wysłania e-maila, ale w moim przypadku czekałem na odpowiedź 4 miesiące. Zależy od ilości osób oraz od podanych informacji. Przykładowo jeśli poda się dokładnie gdzie dana osoba przebyła, od kiedy do kiedy tam była znajdują szybciej, jeżeli poda się tylko imię i nazwisko, data urodzenia szukają trochę dłużej.
    Pozdrawiam
    A.J

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. A jaki tam jest adres mailowy?

    OdpowiedzUsuń

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy