Tu podaj tekst alternatywny

Akt małżeństwa pradziadka Mieczysława.

Wczoraj dostałem pocztą kopie aktu małżeństwa mojego pradziadka Mieczysława Jakman z Janiną Głogowską. Z aktu wynika że Mieczysław był synem Pawła i Antoniny z Lisieckich, a Janina była córka Leona i Marjanny z Skoczylasów.
Wczoraj dostałem również akt urodzenia siostry mojego dziadka Romana, Anny Jakman. Z tego aktu wynika że Mieczysław był z zawodu... ślusarzem.
Bardzo ciekawe ponieważ wcześniej nic nikt o tym nie mówił.

W internecie wyczytałem że Parafia Podwyższenia Krzyża Świętego w Łodzi w czasie II wojny światowej była tylko "dostępna" dla Niemców. Teraz nasuwa mi się pytanie czy wcześniej tzn. w 1929,1925 i 1926 r. Parafia także była "raczej" dla ludzi o Niemieckich korzeniach? Czy może ul. Przejazd (dzisiejsza ul. Tuwima) w Łodzi była  większości zamieszkiwana przez Niemców? Może ktoś ma takowe informacje?


Mam pytanie czy ktoś z Was wie coś o Lisieckich, Głogowskich oraz Skoczylasów pochodzących z Łodzi?


Obok zdjęcie dziadka Romana Jakman i jego siostry Anny.

Zdjęcie jest własnością autora. Zakaz kopiowania oraz rozpowszechniania bez jego zgody. 
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy