Tu podaj tekst alternatywny

3 razy spokrewniony z jednym nazwiskiem

Witam,
dawno nie pisałem na blogu za co serdecznie przepraszam :)

Nie tak dawno odnalazłem w wyszukiwarce FamilySearch (https://www.familysearch.org/search/collection/show#uri=http://hr-search-api:8080/searchapi/search/collection/1867931), zapis z aktu urodzenia mojego pradziadka Jana Cichoń oraz jego rodzeństwa. Z zapisu wynikało że był synem Bartłomieja Cichoń i Katarzyny Cichoń. Oczywiście wcześniej wiedziałem czyim synem był, ale nie mogłem dotrzeć do nazwiska panieńskiego matki Jana czyli Katarzyny. Wpierw myślałem że nazwisko panieńskie Katarzyny jest nieznane i wpisano nazwisko po mężu Bartłomieju. Jednak w zapisie akt urodzeń rodzeństwa (Maria, Tekla, Barbara oraz Stanisław, zapisku  Wojciecha nie ma), Katarzyna także miała nazwisko Cichoń. Na 99 % pewne było że jednak moja praprababka także wywodzi się z nazwiska Cichoń. Dla pewności wyszukałem zapisek z aktu urodzenia Katarzyny(wcześniej znałem już rok urodzenia). Udało mi się znaleźć ten akt. Teraz byłem już pewny, że Katarzyna na pewno miała panieńskie nazwisko Cichoń, moją tezę potwierdziło także odnalezienia Anieli siostry Katarzyny. O Anieli też wcześniej wiedziałem. Katarzyna była córką Jana i Marianny Frankowicz. Marianna była córką Wawrzyńca Frankowicz który był synem Andrzeja i Katarzyny Cichoń (sic!). Kolejny raz pojawiło się owe nazwisko. Z "tymi" Frankowiczami jestem już spokrewniony z innej strony. Od mojej prababki Apolonii Piątek której babci siostry wnuczka wyszła za Jakuba Frankowicza który jest bratankiem wcześniej wspomnianego Wawrzyńca. Kolejny raz jestem spokrewniony z tymi samymi Frankowiczami poprzez bratanka mojej (5x prababki) Apolonii Cichoń zd. Markowska.

Czasami już myślę że każdy ze wsi Żarówka i  Zdziarzec( z której pochodzą wszyscy w/w przodkowie pochodzą), są ze sobą spokrewnieni. Gdyby każdy mieszkaniec wsi zrobił małe drzewko genealogiczne sięgające pra(pra)dziadków oraz ich rodzeństwa, 90 % tych ludzi odnalazło by wspólne korzenie.


Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

1 komentarze:

  1. Sławomir Nowak4 grudnia 2011 23:41

    Zgadza się. Podobnie było u mnie w Starej Jastrząbce - wszystkie gałęzie drzewa przenikają się :)

    OdpowiedzUsuń

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy