Tu podaj tekst alternatywny

Pierwsza wizyta w parafii

W ten czwartek wybrałem się z pierwszą wizytą do parafii. Moim celem było odnalezienie jak największej ilości akt z parafii w Szczyrku.
Znalazłem tylko a może i aż 3 akty urodzeń, a są to: akt urodzenia 2xpradziadka Kazimierza Kruczek, 2xprababci Teresy Kruczek oraz siostry pradziadka Marii Kruczek.
Niestety w księgach nie było aktu urodzenia mojego pradziadka Jana Kruczek. Według informacji jakie przekazała mi dalsza kuzynka mój pradziadek Jan był o 2,5 starszy od siostry Marii czyli urodził się w 1896 r. Razem z księdzem przeszukaliśmy 2 lata w tył i 2 lata w przód, a Jana nigdzie nie było a na pewno nie był młodszy od Marii i nie urodził się przed 1894 r.
Z aktu urodzenia Kazimierza dowiedziałem się że jego ojciec Szymon był synem Wojciecha i Anny z Porębskich, a matka Łucja Kubala córką Michał i Ewy Niedźwiedź.
Zaś z aktu urodzenia Teresy Kruczek(żona Kazimierza) dowiedziałem się że jej ojciec Michał był synem Jana i Marianny Laszczak, a matka Marianna Pilarz córka Antoniego i Teresy Krzak, chociaż zdjęcie wyszło mi fatalne...
 W styczniu planuję kolejną "wyprawę" do parafii w Szczyrku :)
W parafii akta są do 1799 r., natomiast wcześniejsze są w parafii w Łodygowicach.
Czytałem także że w 1630 r. ksiądz w Szczyrku zrobił pierwszy spis ludności, dzięki temu będę mógł wyprowadzić swój wywód przodków do XVI w., ale przede mną jeszcze dłuuuga droga i "grzebanina" w aktach :)
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

2 komentarze:

  1. Uzgadniałeś wcześniej swoją wizytę? Czy po prostu pojechałeś i poprosiłeś o pomoc w odszukaniu tych aktów urodzeń?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy