Tu podaj tekst alternatywny

Tkacze z Gór Orlickich

Tak jak już wcześniej pisałem moi przodkowie o nazwisku Jakman nie pochodzili z Łodzi a z Kamienicy Polskiej. Ostatnio dowiedziałem się, że do Kamienicy Pol. przybyli w 1818 r. z okolic Gór Orlickich( Czechy). Byli to najprawdopodobniej niemieccy Czesi, zajmowali się tkactwem.
Z Gór Orlickich przywędrowali: Ignacy Jakman (1778-1838) z żoną Barbarą o nieznanym nazwisku(1786-1846) razem z dziećmi: Marianną(1811-), Benedyktem(1806-), Józefem(1794-1848) oraz moim 4x pradziadkiem Maksymilianem(1812- ok. 1880).
 Maksymilian miał trzy żony. Z czego pierwsza to moja 4xprababka Anna Jakel vel Jakiel vel Jäkl.
Z Anną miał dwójkę dzieci: Edward (1844-) oraz mój praprapradziadek Franciszek (1839-ok. 1894).
Najciekawsze z tego jest, że syn Piotra Jakman(syn Edwarda) Eugeniusz urodził się w ... Rydze!

Wszystkie te informacje dostałem od Pana Andrzeja Kuśnierczyka, za które bardzo dziękuje!


W 1871 r. przybyli do Łodzi gdzie żyją po dzień dzisiejszy. Ciekawe dlaczego mój pradziadek Mieczysław przekwalifikował się na mechanika/szofera/ślusarza?
Inna zaś "część" Jakmanów przeniosła się do Żyrardowa.

Teraz tylko szukać aktu urodzenia Ignacego w Czechach, tylko ciekawe jak to tam wygląda... :)
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy