Tu podaj tekst alternatywny

Podsumowanie 2011 roku .

W styczniu tego roku moje drzewo genealogiczne liczyło 55 bezpośrednich przodków na dzień dzisiejszy liczba ta powiększyła o 109 osób! Myślę, że jest to niezły wynik, najwięcej przodków przybyło mi pod koniec roku, gdy udało mi się "ruszyć" Jakmanów. W przeciągu zaledwie 3 miesięcy udało mi się odszukać dodatkowych 48 przodków po mieczu. Aktualnie moje drzewo genealogiczne liczy 1144 osoby, w styczniu br. liczyło 560 osób. Z 1144 osób 575 to mężczyźni, a 569 to kobiety, 911 osób zmarłych, 233 żyjących, 681 osób po ślubie, 426 stanu wolnego, 19 owdowiałych i 18 rozwiedzionych. Na dzień 15 stycznia 2011 roku najstarszą znaną mi datą był rok 1811, czyli urodziny mojej 5xprababki Zofii Mróz. Dzisiaj od tej daty należy odjąć 217 lat, czyli pod koniec tego roku najstarszy przodek Georg Schmoranzer urodził się w 1594 r. Na początku tego roku w moim drzewie miałem 7 pokoleń(5xpradziadkowie), dzisiaj mam już prawie dwa razy tyle, bo 13(11xpradziadek), czyli wcześniej wspomniany Georg Schmoranzer. Najstarszą datą zawarcia związku małżeńskiego jest 10 stycznia 1677 r. Tobiasz Fei(ü)chtinger + Zuzanna Bitmann, początkiem roku najstarszą datą zawarcia związku małżeńskiego był ślub moich 4xpradziadków Tomasz Joniec + Agnieszka Mróz 22 luty 1830 r. Najstarszą datą zgonu był rok 1832, dzisiaj jest to rok 1661. 
W tym roku dowiedziałem się że mam czeskie i niemieckie korzenie. Mój przodek Ignacy Jakman w 1819 r. przybył do Kamienicy Polskiej z miejscowości Ritschka w Górach Orlickich(Czechy), ok. roku 1600 Jakmannowie jak i inne spokrewnione osoby przybyły do Czech z Niemiec bądź Austrii. 

Chciałbym bardzo, bardzo podziękować wszystkim osobom które przyczyniły się do poszerzenia mojej wiedzy o przodkach: szczególne podziękowania dla Pana Andrzeja Kuśnierczyka za to, że przesłał mi tablice genealogiczną Ignacego Jakmann oraz przekazał wiele wiedzy o Kamienicy Polskiej, Piotra Gerascha za odszukanie i pomoc w odczytaniu/tłumaczeniu akt z parafii w Himmlisch Rybnai, Pani Anny Stręgiel-Kamińskiej za odszukanie aktów z parafii Św. Krzyża w Łodzi, Pani Elizy Parcheniak za odnalezienie aktów z parafii Św. Krzyża w Łodzi, Panu Ireneuszowi Sobańskiemu za odszukanie aktów w Archiwum Państwowym w Częstochowie, Pani Joanne Balon-Kennedy z USA za przesłanie wielu aktów z parafii w Zdziarcu oraz wszystkim innym osobom, dzieliły się swoją ogromną wiedzą! Dziękuje!

Wszystkim czytelnikom życzę Szczęśliwego Nowego Roku! :)
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

3 komentarze:

  1. Alanie, wielkie gratulacje! Z wielką przyjemnością dołożyłam tę bardzo maleńką cegiełkę do Twojego Drzewa.
    Wszystkiego Najlepszego oraz kolejnych, wspaniałych odkryć genealogicznych w Nowym 2012 Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję osiągnięć, faktycznie imponujące są.
    W Nowym Roku życzę Tobie następnych, ciekawych odkryć i systematycznego powiększania drzewa, wszystkiego dobrego.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję i życzę jeszcze więcej odkryć w nowym roku !
    Oskar

    OdpowiedzUsuń

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy