Tu podaj tekst alternatywny

Genealogia Lisieckich - w końcu coś ruszy?

Praprababcia Antonina
Dzisiaj post w nowej odsłonie graficznej jak i w całkiem nowym temacie :)
Nazwisko Lisiecki nosiła moja praprababcia Antonina. W 1894 roku wyszła za mąż za mojego prapradziadka Pawła Jakman. Antonina przeniosła się do Łodzi, prawdopodobnie z wsi Błonie, dawna gm. Topola, przynajmniej tam się urodziła. 
Rodzicami Antoniny byli Stanisław i Rozalia z Szulców vel Szuków. 
I  w sumie tyle wiem o praprababci. Jej akt urodzenia znajduje się w Łowickim Archiwum Diecezjalnym. Szkoda, że ks. dyr. nie szuka aktów. Znam bowiem rok urodzenia Antoniny, myślę, że kiedyś wybiorę się Archiwum :)
Przeszukując dzisiaj po raz enty bazę Geneteki , natrafiłem na parafię Ozorków w woj. łódzkim.
Niby nie za blisko Błonii, bo jest to jakieś 60 km odległości, ale czemu by nie przeszukać?
W aktach urodzeń brak danych rodziców, lub dane się nie zgadzały. W aktach ślubu indeks dot. niejakiego Leona Lisieckiego. O dziwo do śluby były dodane dane rodziców pary młodej. Czytam więc " miejscowość Ozorków, rodzice M Stanisław Rozalia Szulc ..." ! 
To chyba brat mojej praprababci! Imiona rodziców i nazwisko panieńskie matki się zgadza, pewnie w akcie będzie informacja o miejscu urodzenia oblubieńca. Jednak mój rosyjski nie trzyma żadnego poziomu... Spróbuje się jednak dowiedzieć czegoś więcej z aktu. 
Akt ślubu Leona Lisieckiego



W zgonach zapis dot. śmierci Stanisława Lisieckiego, nie wiem czy byłby to mój 3xpradziadek, czy też to zgon jakiegoś dziecka.
Co ważne w Ozorkowie występuje nazwisko Szulc. Przeszukam jeszcze inne pobliskie parafie, może znajdę jeszcze coś ciekawego :)
Dzisiaj krótko - nie mam jakoś weny...
A jak wam się podoba nowy design ? :)


Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

2 komentarze:

  1. Mam pytanko :) Skąd o tym wiesz? Też jestem bardzo ciekawy moich przodków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwę miejscowości mam z aktu ślubu wspomnianej Antoniny. Akta z ozorkowskiej parafii są w internecie, niestety tylko kilkanaście lat. Jak chcesz mogę trochę pomóc w pierwszych genealogicznych krokach :) Możesz do mnie napisać poprzez fanpage na fb ;) https://www.facebook.com/CzarNaszychPrzodkow

      Usuń

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy