Tu podaj tekst alternatywny

Czeski przodek bez nazwiska.

Plac w Vamberku
Po wielu tygodniach, a nawet miesiącach, w końcu zabrałem się za czeskich przodków, tych od 4xprababki Barbary z Młynarzyków. Barbara urodziła się w miejscowości, a raczej już mieście, Vamberk. Pierwsza wzmianka o Vamberku, a dokładnie o zamku Waldberg pochodzi już z 1341 roku. Jak się okazało, to rodzina matki Barbary - Doroty Józefy mieszkała z dziada, pradziada w Vamberku, natomiast przodkowie ojca zamieszkiwali co rusz inne wioski. Sam Jan Mlinarzik, czyli ojciec Barbary, został urodzony w miejscowości Roudné, której początki sięgają już XIII wieku, kiedy we wsi było 9 gospodarstw. Pierwszy, a nie jedyny, problem z Czechami zaczyna się już podczas poszukiwań pradziadka Barbary - Wacława. Jego syn - Franciszek, rodzi się w 1739 roku w m. Černíkovice. Logicznym następstwem odnalezienia urodzenia dziecka jest chęć odszukania ślubu jego rodziców. Niestety imię Wacław jest okropnie popularne w Czechach. Tak jak u nas same 'Jonki" i 'Maryśki', tak w Czechach same Wacki. Szukam więc od 1739 wstecz. Nie ma, nie ma, rok 1700, dalej nic. Przejrzałem nawet niemożliwe, czyli lata przed rokiem 1700. Nic, kompletnie nic. Nazwisko Minarz, bo tak brzmiało pierwotnie, pojawia się w spisach, ale szukanego Wacława brak. Zajrzałem więc w indeksy po roku 1739. Jest! Wacław Minarz i Katarzyna, ale jak to możliwe, że przed ślubem urodziła się dwójka dzieci!? Myślę, że to nie moi, a szukana para wzięła ślub w innej parafii, parafii panny młodej. To jeszcze jakoś przełknąłem, ale prawdziwe cyrki zaczynają się z odnalezieniem metryki urodzenia nieszczęsnego Wacława. Nie żeby nie było. Jest, a nawet są - dwie... Jeden Wacek urodzony w 1709, drugi w ... 1711. Oczywiście inni rodzice, ale jedna miejscowość. Mając dalej wiele szczęścia, to żaden z nich nie zmarł w wieku dziecięcym. W metryce ślubu Wacława brak jest danych, które informowały o tym, jak nazywali się rodzice. Weź tu człowieku strzel, który to twój. Szanse fifty - fifty, ale chyba nie o strzelanie chodzi w genealogi ... póki co nie widzę jakiegoś sensownego rozwiązania :(
Zostawmy więc Minarzów i przejdźmy do kolejnych delikwentów, do rodziny Spacék. Wcześniej wspomniany Franciszek Minarz wziął sobie za żonę Katarzynę, której z domu Spacék właśnie było. Dużą radość spowodowało imię ojca Katarzyny. Chopina zwał się Wit, co (Bogu dzięki) częstym imieniem nie jest. Szybko, wręcz bardzo szybko, odnalazłem Wita, a także jego rodzeństwo. Warto wspomnieć, że Wit był najmłodszy z rodzeństwa, jego brat - Paweł, był od niego o 15 lat starszy. Wszystko pięknie ładnie, ale aktu ślubu rodziców Wita brak. Szukałem kilka razy i nic... Jak nie ma możliwości odnalezienia przodków Wita, to zabrałem się za jego żonę Katarzynę. Ta to już w ogóle miesza. Wyszła za mąż za mojego Wit jako wdowa po Macieju Netik. Dobra, szukam więc aktu zgonu Macieja - powiedziałem. Super, jest. Chwila... zmarły w wieku 70 lat!? Niemożliwe! To nie on! Przekopałem resztę zgonów - nie ma. Jak nie ma, to szukam ślubu Maciej Netik + Katarzyna. Znów jest, ale ... w roku 1706! Przyjmując ekstremalny wiek panny młodej w liczbie 14 wiosen, to przy narodzinach swojej córki miałaby przeszło 55 lat! Jest jednak gorzej ... urodzenie Katarzyny znajduje się w latach 80. XVII wieku. Toż to niemożliwe, aby matką była blisko 70 letnie kobieta! Z drugiej strony, czy może być druga taka para, która ma te same nazwiska, te same imiona? 


Musiałem jakoś przegryźć cztery porażki i zająć się rodziną matki Barbary, rodziną Schisler. Od razu do gustu przypadło mi jedno imię mojego przodka. Ów przodek dostał imię ... Gotard. Nieprawdaż, że ładne? :) Dla mnie na rękę, bo ino jeden Gotard się urodził. Teraz część mniej milsza. Sytuacja podobna jak u Wita - Gotard miał młodszego o 17 lat brata, aktu ślubu rodziców Jana i Justyny - brak. Na szczęście odnalazłem ich metryki zgonów, to jeden plus. Szukałem po omacku urodzenia Jana, ale bez zadowalających efektów. 
Jak nie Schisler, to ostatnimi siłami przydusiłem przodków o pięknym czeskim nazwisku Zabrodsky. Akt urodzenia Franciszka jest, o dziwo akt ślubu jego rodziców - Andrzeja i Katarzyny - znaleziony! Jest jeszcze piękniej - odnalazłem też akt urodzenia Andrzeja. Z aktem ślubu jego rodziców jednak mały problem. Co prawda odnalazłem jakiś w 1682, ale nie jestem pewny, czy to moi. Prawdziwa rozkosz czekała mnie z nazwiskiem żony Andrzeja- Rosiną Hlavaty. Szkoda tylko, że ojciec Rosiny był wdowcem, bo odnalezienie jego aktu urodzenia jest już nie możliwe z powodu braku ksiąg. Mam jednak metrykę ślubu Wacława (ojca Rosiny) z pierwszą żoną. Ale, ale. Jest jeszcze matka Rosiny - również Rosina. Delikwentka miała na nazwisko Wostynball i urodziła się w 1655 roku! To teraz najstarsza odnaleziona metryka podczas moich dotychczasowych badań. Co ciekawe Rosina urodziła się bez nazwiska! Najprawdopodobniej w akcie jest zapis, który mówi o Macieju z Krzysztofa. Idąc tym tropem można przypuszczać, że Krzysztof urodził się pod koniec XVI wieku!

Akt urodzenia Rosiny Wostynball
Pozostaje mi jeszcze jedna rodzina do odszukania, ale muszę zregenerować siły. A cóż mam począć z tymi, co się odszukać nie chcą?
Czy masz jakiekolwiek informacje na tematy powyższego posta?Poszukujesz przodków i krewnych w tych samych miejscowościach? A może dopiero zaczynasz przygodę z genealogią? Napisz : czarprzodkow@gmail.com
 

2 komentarze:

  1. Bardzo cziekawy blog ;) dodałam do obserwowanych. zapraszam na fashionbydux.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. hola al mundo en general MI NOMBRE ES ESPERANZA JAMES quiero compartir mi testimonio a todos ustedes que creo que todavía se puede intentar su mejor para dar un testimonio como este , así que estaba casado con la marca en un primer momento a los dos para amarnos unos a otros , pero a corto momento en que comenzó un nuevo comportamiento que ni siquiera puedo explicar a cualquiera entonces me guardo para mi mismo salto que un día va a cambiar para bien hay manera de que no ha cambiado , así que estaba en el dolor todos los días don ` t no lo que debe hacer en hasta que un día , cuando un amigo mío me visitó en mi oficina que me conoció a llorar entonces ella me estaba preguntando lo que está pasando trato de ser excéntrica , pero yo no podía entonces yo abrirse a ella me dice que hay una salida , que me va a hacer antes de que él me dejó con mis hijos miro hacia arriba y sin saber qué hacer a continuación, que le pido que me diga . poco se abre a mí y me dicen que no es un hombre llamado DR EGBE él es un hombre espiritual que puede hacerlo con en tres días y luego miro un dicho bien voy a intentar mi mejor esfuerzo para comunicarse con él cuatro días más tarde , mi marido no hizo vengo a casa llamé a su interruptor de teléfono apagado entonces yo trato mi mejor posible yo no saber de él , así que empecé a buscar un camino para una ayuda para que yo recuerdo que mi amigo me habló de un hombre llamado DR EGBE corro rápidamente a mi amigo preguntándole si ella todavía tiene contacto DR EGBE entonces ella me lo dio así fue como me puse en contacto este gran hombre de espíritu que lo hizo por mí tan rápido por lo que ahora ya puedo controlar mi marido en cualquier cosa incluso puedo decirle que i don ` t lo quiere fuera hoy no lo hará. Ahora tengo una familia feliz por lo que a través de correo electrónico dregbedcaster@gmail.com


    1 ) quiere que su ex atrás .
    ( 2 ) Usted siempre tiene pesadillas.
    ( 3 ) Para ser promovido en su oficina
    ( 4 ) ¿Quieres un niño.
    ( 5 ) ¿Quieres ser rico.
    ( 6 ) que desee mantener su esposo / esposa sea sólo suya para siempre.
    ( 7 ) la necesidad de asistencia financiera.
    8 ) ¿Quieres estar en control de que el matrimonio
    9 ) ¿Quieres que atraerán a la gente
    10 ) La falta de hijos
    11 ) ¿NECESITA UN MARIDO / MUJER
    13 ) CÓMO GANAR SU LOTERÍA
    14 ) PROMOCIÓN HECHIZO
    15 ) HECHIZO DE PROTECCIÓN
    16 ) HECHIZO DE NEGOCIO
    17 ) HECHIZO DE TRABAJO BUENO
    18 ) cura para cualquier enfermedad.
    19 ) CURA DE LA LOCURA

    Póngase en contacto con DR EGBE hoy y se le alegra que usted lo hizo. Email: dregbedcaster@gmail.com
    GRACIAS POR SU TIEMPO...

    OdpowiedzUsuń

Liczba wyświetleń

Obserwatorzy